Dag 4: Chicago

Vandaag was het helaas onze laatste dag in Chicago. En die hebben we goed besteed. Vanmorgen stonden we om 8 uur buiten en zijn we richting Millennium Park gelopen. Hier wilde ik nog wat foto’s maken van de Cloud Gate oftewel de “Bean” omdat het afgelopen zaterdag erg druk was. En het is gelukt! Het was erg rustig op vroege tijdstip dat wij er waren en ik kon dus echt een paar mooie foto’s maken waaronder deze:

Vervolgens zijn we weer op de bus ge-hopt en richting Soldier Field en Grant Park gegaan. Soldier Field is bekend als de thuis basis van American Football Team de Chicago Bears. Daar uitgestapt en richting Grant Park gelopen. Grant Park is het publieke park van Chicago waar nooit en te nimmer gebouwd zal mogen worden. Dit is via een rechterlijk bevel vastgelegd. Het is “Chicago’s Voortuin”.

Na een tussenstop bij ons hotel zijn we richting de wijk Gold Coast gegaan, deze tip kregen we van Karen, onze tourbus gids van deze ochtend. Deze wijk is nu de hipste wijk van Chicago. En het was er inderdaad erg leuk. Prachtig mooie winkels, leuke restaurants en een een heerlijke sfeer. We hebben daar ook van een lunch genoten!

Op ons gemak terug gelopen naar de Chicago River en toen lekker op het terras gaan zitten. De benen waren dan ook wel erg moe en aan een pauze toe. 3 dagen van veel wandelen ga je op een gegeven moment wel voelen. Maar de omgeving waarin we ons bevonden maakt dat je pijntjes snel vergeet!

Net wezen eten en nu de bagage voor morgen inpakken. We gaan afscheid nemen van Chicago na een paar fantastische dagen. Morgenochtend gaan we de huurauto ophalen en gaat de reis echt beginnen. Via  St. Louis gaan we richting Chester, wat ons eindpunt van de dag zal zijn. Helaas zijn de weersvoorspellingen voor morgen niet zo heel goed. Laten we hopen dat het allemaal mee zal vallen.

Nu lekker nog een bakkie leut doen en even kijken naar Game 6 van de NHL Stanley Cup tussen Vancouver en Boston kijken.