Dag 1: Amsterdam – SFO – Pittsburg

Zo….hier de eerste bijdrage van onze USA Roadtrip 2014. Bijna 24 uur wakker en toch nog even dit blogje eruit gooien!

Zaterdagmiddag stond taxi ‘Franz’ mooi op tijd voor de deur en na een rustig ritje werden we keurig bij de ingang van ons hotel op Schiphol gebracht. Bevalt ons de laatste jaren erg goed zo’n overnachting voordat je de volgende ochtend vertrekt. De vakantie begint dan ook echt. Echter de nachtrust werd om 02:18 uur ruw verstoord door een sms van de KLM…..onze vlucht was met 1 uur vertraagd!  Balen maar aan de andere kant betekende dit ook dat we konden ‘uitslapen’. Rond 08:30 uur hadden we onze koffers afgegeven en zijn we naar Gate E24 gelopen. De welbekende security checks vielen allemaal mee en toen was het wachten totdat we konden gaan boarden…..en wachten……en wachten…..en wachten! Wat bleek…ons vliegtuig was met vertraging uit Paramaribo teruggekomen, moest verschillende security checks ondergaan en nog schoongemaakt worden! Al met al gingen we met iets meer dan 2 uur vertraging de lucht in.
De vlucht verliep rustig en voorspoedig. De piloot probeerde zoveel mogelijk tijd goed te maken. Wat ook lukte maar die tijd verloren we weer toen we bij de Homeland Security Boys & Girls kwamen. 1 uur  duurde het voordat we de stempels in onze paspoorten hadden staan! Vervolgens naar de car rental…ook daar verliep het allemaal niet soepeltjes. Maar na zo’n 45 minuten reden we weg in een hagelnieuwe Nissan Murano.
Eerst naar ons hotel gereden in Pittsburg…zo’n 75 km ten oosten van San Fransisco. Opgefrist en naar  Antioch gereden. Daar stonden we om 18 uur op de stoep bij de pen vriendin van Petra’s moeder. Zij schrijven al bijna 70 jaar met elkaar!!! En de laatste keer dat ze Petra gezien had was 42 jaar gelden. Maar ze was thuis evenals 1 van haar zonen. Was echt leuk…ze kwam met foto’s van vroeger die ze gemaakt hadden toen ze met haar man door Europa aan het reizen was zon’n 42 jaar geleden. We hebben een heerlijke pizza en salade met hun samen gegeten. En veel gekletst. Was echt leuk…maar op een gegeven moment vielen onze ogen echt dicht en moesten we echt afscheid nemen.
Nu terug op de hotelkamer, Petra slaapt al en ik schrijf deze laatste woorden. Morgen gaan we richting Napa Valley, bekend van de wijnen.
De weersvooruitzichten zijn trouwens heerlijk!
Nu zeg ik weltrusten en tot morgen!