Dag 1: Amsterdam – Chicago

Vandaag was het dan eindelijk zover……onze USA Trip 2011 gaat beginnen. Nadat mijn vader ons keurig op tijd had afgezet op Schiphol, hadden we binnen een record tijd de bagage afgegeven en door de douane heen. Toen richting Gate F8 gegaan alwaar we een uurtje moesten wachten voordat het instappen begon.
We hadden echt geweldige stoelen. Helemaal voorin en niemand die voor ons zat. We hadden dus een zee van ruimte. En voor iemand met zulke lange benen als ik is dat echt heerlijk! Om 13:00 uur kozen we het luchtruim en na een rustig verlopen vlucht van iets onder de 8 uur, kwamen we om 14:00 locale tijd aan op Chicago O’Hare Airport.

Onderweg vlogen we o.a. over Groenland. Nu zijn we daar al vaker overheen gevlogen maar dit was de eerste keer dat het prachtig helder was. En vanuit het vliegtuig ziet Groenland er dan zo uit:

De douane formaliteiten op het vliegveld gingen als een speer en nadat we onze bagage, ja alles is aangekomen, van de band hadden gehaald stonden we binnen 30 minuten buiten! Snel een taxi aangehouden en richting het hotel gereden. Jammer dat we in de vrijdagmiddag spits terecht kwamen. Dat kan je vergelijken met de A1 tussen Eemnes en Hoevelaken maar dan 100 x erger! Over een stukje van 15 kilometer hebben we ruim een uur gedaan!
Aangekomen bij het hotel snel in wezen checken en onze bagage naar de kamer gebracht. Nou is het altijd spannend hoe de kamer eruit ziet maar dit slaat alles! Wat een enorme kamer of zal ik zeggen 3 kamer appartement! We zitten op de 16e verdieping en hebben een geweldig uitzicht!
We zitten hartje centrum en zijn al even wezen verkennen. Man, wat is dit een mooie stad. En we hebben pas een beetje gezien. Hier gaan we de komende 3 dagen heel veel plezier beleven.
Net lekker wezen eten bij Chipotle Mexican Grill en even boodschappen wezen doen bij de Walgreens.
Nu behoorlijk tegen de slaap aan het vechten….nog ff 2 uurtjes volhouden en dan duik ik mijn bedje in. Petra hield het niet meer vol en ligt al plat. We zullen wel om 05:00 klaar wakker zijn. Ach, we willen morgen toch vroeg op pad gaan en om 6 uur kunnen we al ontbijten!

De weersvooruitzichten voor morgen zijn prima. Graadje of 21 en half bewolkt.